måndag 12 mars 2012

Måndagstema: Våren

Efter att ha jobbat hela helgen så ska jag idag njuta av det härliga vårvädret. Så värst långt har det inte kommit ännu i trädgården, men snön är borta, det börjar torka upp och snödropparna börjar kika fram.
Jag gissar att det blir fart på våren den här veckan. Så får vi hoppas att vi slipper på några bakslag med mer snö och kallt!


Nu kommer lite bilder och det är arkivbilder..........men snart så kan det bli dagsfärska vårbilder!


Först av en en bild mest för dig Helene! Du har det ju så jobbigt nu.......så en kram och en blomma skickar jag dig!



Blåsippor finns det gott om i skogen där vi bor och en del av dom har hittat in i min trädgård och förökar sig sakta men säkert! Det är helt ok!



Snart får jag njuta av alla krokus igen............i början hade jag inte mycket vårlökar i trädgården. Vi bor ju precis vid skogen och skogen är full av rådjur och harar, så det mesta blev uppätet. Men för snart 5 år sedan så köpte jag ju hund. Prinsessan Ester som ni kan se i högerkanten på bloggen! Vips så var det väldigt sällsynt med besök från vilda djur i trädgården och jag har börjat plantera fler och fler vårlökar.......I höstas satte jag till och med tulpaner.........så nu får vi hoppas att inte rådjuren läser min blogg;-)



En jättestor sälg har jag på min baksidan och nu kommer ju värmen och då dröjer det inte länge förrän den ser ut så här. Med värmen kommer ju också all pollen och det är ju mindre kul. Men som tur är så finns det numera receptfria mediciner och numera kan vi ju till och med köpa dom i mataffären! Det är bra!


Fler bilder finns hos Helene.


Ha en fin vecka alla bloggare!


12 kommentarer:

Annemor sa...

Mormor på muren hilser og sier takk for vakre bilder av vår.
Og av hund *smiler*
Ha en vakker mandag :-)

Vivishagerom sa...

Kjempe koselig vårtegn.

Ønsker deg en fin vårlig mandag.

Aud sa...

Herlige vprbilder, likte det nederste spesielt godt :-)

Lotta sa...

Underbart härliga bilder till fågelkvitter, nu ska jag ut och kantgräva runt växthus landen...
Ha en fin dag!

Laila -Karin sa...

Vakre vårtegn.
Nydelige bilder.
Ha en fin start på uken

Pialotta sa...

Pollenallergi är ett säkert Vårtecken för de som blir drabbade.. Du har säkert en trädgård där det spirar helt klart.. fint när ni kan se alla blommor på riktigt igen.. Bra det finns arkiverat :) Ha de..

Birgitte sa...

Meget dejlige billeder, og tak for dit besøg ;-)

Rejen sa...

Skønne vårbilleder...;-D

Ezter sa...

Fina vårbilder!

karina sa...

Hejsan!

I morgon ska jag ta en tur till blåsippsstället och se hur långt det kommit. Rådjursskrämman är på plats så jag hoppas få ha min trädgård ifred. Ha det gott, Karina.

Inge sa...

Smukke forårstegn.. og tak for din kommentar hos mig. :-)

Marit Johansson sa...

Härliga bilder!