tisdag 6 april 2010

Helgen som var...........

har präglats av fylleri och bilköer. Ja, inte för mig personligen, men i stan där jag bor! Här i Jönköping/Huskvarna är det varje år till påsk den stora bilmässan. Mycket folk kommer det från hela landet. Mest är det ju raggare med tillhörande "problem". Det är alltid stora samlingar av folk när mässan slutat för dagen och ofta samlas de på köpcentrets parkering och gör "burn outs" eller bara umgås. För det mesta går det väl bra och polisen är där mest för att synas tror jag. Det är ju bättre att samla alla på ett ställe än att de kör omkring i stan där det också bor en del människor som blir störda. Men oj, vad det ser ut på gator och torg dagen efter..........man får sicksacka med bilen mellan glassplitter och ölburkar. Tur det bara är en gång om året!
Jag har ju jobbat i helgen (lördag och söndag) och igår var det en riktig "dagen-efter-dag" för mig också. Man blir så trött i huvudet efter att ha varit med så mycket folk.

Våren har väl kommit av sig lite, eller stannat upp. Det är plusgrader, men nån värme är det ju inte. Så trädgårdsarbetet har ju inte riktigt kommit igång och allt ser rätt trist och tråkigt ut i blomlanden.

Har röjt ur växthuset och vattnat det jag försökt att övervintra. Nu återstår att se om det har klarat sig i denna kalla vinter. Jag har bara täckt med fiberduk och packad in krukor i ett lövtäcke. Ingen extra värme eller så.......jaja, vi får väl se om några dagar om det börjar spritta i krukorna!

Lilla fröken med mitt mini-woodland i bakgrunden. Lite lökväxter blommar och det är blomknoppar på de mörka julrosorna!  Lilla fröken går upp ett kilo i veckan ungefär..........tur att man inte gör det själv! Fast det hade ju gärna fått vara tvärtom - att jag gått ned ett kilo i veckan! Jösses, vad det smyger sig på extravikt.............fast jag tar det mest med ro. Det är ju tur att det är så modernt med tunikor ;-)

Idag ska jag till tandläkaren igen och denna gången ska min tand dras ut! Ska bli så skönt att bli av med den plågan! Inte för att det har gjort ont utan för att den konstant har gått sönder och plågat min tunna plånbok! Nu blir jag "nollställd" och sedan ska jag betala 130:-/månad och då blir det "gratis" om det händer nåt sen.......

"suck" det är jobbigt att vara storasyster. Ester är lite tonårstrött på mornarna...........det är inte lillasyster....

En fin tisdag hoppas jag ni får! Kram




11 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Huuu ja, kan tänka mig hur det är med så många bilintresserade av viss typ på samma ställe. Eller, nä, jag kan nog inte riktigt föreställa mig hur det är...!!!

Ja, lite grått och trist är det ute nu. Men man får fokusera på det som sticker upp ur jorden med föraning om vad som väntar !!

Ha en fin vecka!
Kram!

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Tråkigt när det skräpas ned och att det drar med så mycket annat efter sådana evenemang.
Ja, ja de har väl inte roligare än de gör sig.

Ja, våren har kommit av sig, vi var ute och fixade men det var så kallt så vi skrinlade en del planer.
Hoppas det blir bättre till helgen som det utlovats.
Ha en bra tisdag!
Kram LottaM

Rosor och ruiner sa...

Ja det är tur det finns tunikor,det enda plagget som jag känner mig någorlunda snygg i nuförtiden. Men det finns ju så mycket gott att äta...och späka sig är så tråkigt...
Ha det gott!

Mimi sa...

Tunikamodellen är populär även i min garderob! Ja, inte tar jag heller problem av det, men hur i herrans namn skall man orka sitta på huk och rensa i rabatterna, då senast får man väl börja fundera på problemet... Hälsn Mimi

Wickans värld sa...

Jag ska skälla lite på min arbetskamrat som varit nere o tittat på mässan! Att hon inte kan sköta sig... =)

Här våras det för fullt! Har inte ens varit minusgrader inatt! De du!!

Ha de gött!

Wickans värld sa...

Jag ska skälla lite på min arbetskamrat som varit nere o tittat på mässan! Att hon inte kan sköta sig... =)

Här våras det för fullt! Har inte ens varit minusgrader inatt! De du!!

Ha de gött!

Wickans värld sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susie på Stjärnarve... sa...

Det är konstigt att det finns sån ahär "svansar" som ställer till en massa. Både såna som är bilintresserade eller fotbollsdårar, men inte är dom intresserade av bilsport eller fotboll inte. Nej, dom kommer enbart för att bråka, supa och slåss verkar det som!
Du skrev på min blogg att du hade lite jobbigt med valpen på nätterna. Trösta dig, det är precis lika jobbigt med en riktigt gammal hund!
Penny ska också ut jätteofta, t.ex. alltid mitt i natten vid 02till 05-tiden och så gärna "tidigt" på morgonen också.
KRAM
Susie

Knatten sa...

Jo, jag vet hur mycket folk det blir där. Jag har varit där några gånger o visst är det kul men trafiken=Hu!
Finns det rosenbågar på ditt jobb? /Knatten

annette sa...

Tunikor är väldigt bra plagg;)
Varför skall det alltid bli en assa bus efter sådana mässor, läste lite i expressen tror jag det var, verkar ha varit värr än vanligt i år.

Våren vill sig inte riktigt här heller men det är kanske bra för då hinner vi med att njuta lite längre än om allt bara spricker upp och blommar på en och samma gång!

Hoppas allt gått med tanden idag!!

KRAMAR!

annette

Njut i din trädgård sa...

Det är så himla mysigt att läsa dina inlägg med trädgård och hundblandning. Passar mig och mina intressen utmärkt!!!

Oj ett kilo i veckan!!!!!!! Hon är väl lika stor som min Lady nu kan jag tro!