lördag 20 mars 2010

Det blir lite enkelspåriga inlägg......

ja, ni får helt enkelt stå ut med det. För just nu kretsar mitt liv kring hundarna! Det går bra och jag tror Ester börjar finna sig vid sin lillasyster. Lite jobbig är hon fortfarande, men nu börjar Ester ta en leksak till Cinitza och när C försöker ta den så morrar Ester - med svansen viftande glatt! Det är väl nån slags uppfostran antar jag!

Oj, vad det har tagit på snön de senaste dagarna! Tänk att det skulle gå såååå fort. Det trodde man inte! Men ännu är det kvar rätt mycket. I vissa land har det kommit fram lite jord och på några ställen kan man skymta vårlökar som växt under snön!
Matdags för prinsessorna! Inte så lätt att urskilja en svart hund mot en svart vägg, men ni har ju sett henne förut;-)


Lilla fröken! Vad man hade glömt var hur vassa valptänder är.......inte så mysigt när hon hänger sig i gäddhänget :-)

Nej, nu är det dags för kvällsmat! Ha det så gott!

12 kommentarer:

gittan sa...

Jag står ut med enformigheten eftersom hon är så sööööööööööööt!!! MEN när det börjar våras i din trädgård så hopa sjag att du inte glömmer bort att visa det också "ler" Ha en fortsatt fin kväll / kram gittan

IreneL sa...

Inte gör det något att det handlar om hundarna! Det är ju härligt att få följa dom och få se hur det går! Ha en fin lördagskväll! / Irene

Njut i din trädgård sa...

Jag är stormförtjust i att få se och läsa om vovvarna!

Ninne sa...

Vi överser gärna med "enformighet" De är ju såå goa, inte kan man se för mycket av dem.
KRam på Er Ninne

Susie på Stjärnarve... sa...

Hundar kan man ALDRIG få för mycket av och är det sen små valpar så.....
Jag är vansinnigt avundsjuk, för jag misstänker att husse inte vill satsa på en ny hund efter Penny. Han blir så vansinnigt ledsen när dom går bort, han tycker att det är för jobbigt!
Trevlig helg!
Susie

Katarina sa...

Hej på er!
Vi sa ju att det där med spikmatta är överreklamerat när man har 10 små "gäddsaxar" som gärna hjälper till med både att få igång blodcirkulationen som att fixa en piercing :)
Ha det så bra - Idag regnar det bort en heö del av snön.
Kramar till flickorna E + C från gamla mormor

Ditt och Datt(Menageriet) sa...

Visst ska Du skriva om vovvarna, det är ju även mitt favoritämne!
Vissa hundar verkar vara intresserade att leka med små valpar, men när jag fick hem Klicker, så var det ingen som ville leka med honom. Det kanske går bättre med tikar?
Visst glömmer man det som var jobbigt?!
Själv stod jag och lärde ut på de valpkurser jag höll, att det var bara att stå och vänta tills dom gjorde ifrån sig ute, (jag hade ju inte haft valp på 18 år, Rollie var redan rumsren). Klicker höll sig hela tiden ute, men så fort vi kom in gjorde han ifrån sig. Tills helt plötsligt en dag, blev han helt rumsren. Märkligt?!
Hoppas att det går bättre med ulltussen din.
Ha det gott och klappa vovvarna från oss!

Rosor och ruiner sa...

MEN vad SÖT hon är, helt underbar! Vi står gärna ut med enkelspåriga inlägg....=)

Pialotta sa...

Underbart att bli matte igen åt din lilla goa vovve förstår jag.. man hinner inte med allt, men är du sugen på Musik O Foto igen någon gång så titta gärna inom till min Kafferasten.. öppnar inom snar framtid om det är några som är intresserade;)
Ha de fint kram... vilken fin fågelsång:))

Pialotta sa...

Nej det har inte börjat. På fredag sätter jag in det och så har du en hel vecka på dig eller mer.. jag har inte så mycket regler som somliga har på sina teman;)
ha de fint kramiz

Petit Eyekiss sa...

"Det hjärtat är fullt av , det talar munnen". Så sa alltid min mamma.
Här verkar det vara så, och jag tror att vi är många som gärna följer hur det går för dina älsklingar.
Här har det snöat på eftermiddagen, men det kom inte så mycket som tur är.
ha det gott!
Elisabeth

Photos by Storm sa...

Hon ser ljuvlig ut. Det blir en utmaning att fota den lilla stumpan. Både för att hon kommer att fara omkring men också för att hon är svart (men där har du ju vana från Ester). Jag är avundsjuk, det har jag sagt förut/Lis