onsdag 27 januari 2010

Total förvirring och lite "trädgårdsporr"

Idag var förvirringen total...........inte nog med att det snöar ute, det känns som om det snöar i mitt huvud också :-)

Så här har vägen sett ut sedan vi flyttade hit 1992.......ja, det är förstås inte snö hela tiden, men med träden menar jag..............nu ser den ut så här.........


Nästan inga träd kvar.........ni som brukar titta in här minns kanske mina bilder från andra delar av skogen. Där kalhyggdes det i höstas och nu är det tydligen här det är dags. Lite tråkigt och så undrar man ju vad som händer med alla djur som bodde i dom här träden!


Vägen i sig är lika mysig nu som innan.............

Här kommer lite "trädgårdsporr", idag behöver vi det. (Jag ser att det blir lite konstigt med placering av bilder och text.......har inte riktigt kommit på hur man gör.......)
Jag låter bilderna tala för sig själva.....



Håll ut! Våren kommer - förr eller senare........

10 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Ååå va´glad jag blir att se lite bilder från sommaren för här är det också total kaos i huvudet idag. Kom precis på att jag glömt ett möte....Trodde först att det hade blåst ner träd . Vilken förstörelse....synd att det ska tas ner så mycket. Det verkade ju vara en sån mysig gå väg. Kram

gittan sa...

Snuskigt värre!
Jag ser att vi bott lika länge i våra hus och tänk så mycket vi fortfarande har att göra =) Men varför skövlar dom skogen?

Husbilen Credo sa...

Härliga trädgårds foto. Ljuvliga toner höjer stämmningen.
Synd när det fäller så mycke träd.
Ha en bra dag!

Åsa sa...

Det var väl väl att jag hamnade hos dig.. =) Jag har tänkt att vi aldrig kommer att få vår o så har du vårfåglar som spelar- underbart!!! / kram åsa

Rosor och ruiner sa...

Jag dreglar....=) Vilka härliga bilder och så fågelkvitter på det..*suck* längtar och man tror ju knappt att det kan bli så där igen, med tanke på vädret utanför idag....
vad tråkigt att dom skövlar skogen sådär!

Knatten sa...

Jag har alltid gillat porr!!! /Knatten

Anonym sa...

Efter dagens snöfall så känns det uppiggande att titta på alla blombilder även om det verkar som ett ganska avlägset fenomen just nu. De där kallhyggena ser allt bra tråkiga ut men det var väl någon stackare som var tvungen att fylla på plånboken efter jul.
Kram

Petit Eyekiss sa...

Oh varför måste vi stå ut med dessa kalhyggen? När vi tar våra skogspromenader på våren och kommer till sån't här blir jag tokig. För långt att gå runt och himla besvärligt att ta sig igenom, för det mesta rensar dom inte upp efter sig.
Ännu mer "porr" behöver vi nu;-)Fantastiskt välgörande!
Elisabeth

mammi sa...

Man blir ju nästan tårögd, av alla vacka blommor. Men det är bara att hålla ut. Skall ut och skotta efter ovädret i går, men solen skiner och det är vackert.
Ha det bra

Christer sa...

Hej hej.
Oj vilka härliga sommarbilder,nu längtar jag ännu mera efter våren och sommaren.

Ha en trevlig helg.
Hälsningar Christer.