måndag 16 februari 2009

Måndagskväll

och ännu en kall vinterdag till ända. Utan sol! Får väl hoppas den visar sig i morgon.............vill ha SOL nu!

Sportlovet är slut och smågrabbarna har börjat i skolan igen. Näst äldste praktiserar hos en lastbilstillverkare. Pappa C har pratat med någon han känner och fixat praktikplats. Kan inte fatta varför inte skolan ordnar detta. Alla föräldrar har ju inte möjlighet att fixa praktikplats på sina jobb heller........Han, sonen, tyckte det var roligt men är supertrött. Inte van att jobba fysiskt precis, fast här hjälper han ju mamma att gräva (lill-killen hjälper ju också till som vanligt.)

Jag har en ny chef på mitt jobb. Nu är jag extra tacksam att jag jobbar så lite som jag gör. Hon ändrar på allt precis allt. Det är spara, spara, spara som gäller. Trots att butikskedjan går mycket bra.

Våra schema ändras, jag ska nu jobba var tredje helg och någon kväll. Samma antal timmar men mindre OB-tillägg, så det kommer att märkas. Heltidspersonalen är helknäckta och tycker livet är pest på jobbet. Jag, som är "gammal och klok" har ju genomlevt ett antal lågkonjunkturer och tänk att det alltid är så här.......................man passar på att ändra och greja väl medvetna om att det inte är så lätt att hitta nya jobb..........

Jag har skolat om en massa småplantor i dag. Kan nog bli fint i trädgården i sommar också......


Nej, nu står de här och trampar och vill låna mammas dator.......

2 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Ja, vilken skillnad det är på att gå i skolan eller vara på praktik och jobba!
Bra att han tycker det är kul i alla fall!!! :)

Jobbigt när folk inte trivs på jobbet!!
Hoppas det är övergående, när det nya har fallit på plats!

Och att din trädgård kommer bli fin till sommarn tvivlar jag INTE på!!
Ser fram emot att få följa utvecklingen!

Anonym sa...

Godmorgon! Vad trist det där på ditt jobb!
Hoppas det löser sig för dig!
Isch, vad med snö på tassarna! Ditte gillar inte sånt!
Kramp i vaderna - gör attans så ont det också du!
Kramen!
Ragnvi